Ett middagsförslag

För bröllopsmiddagen kan jag föreslå:

Förrätt
Västerbottenostpaj med crème fraîche och rom.
Som är riktigt god och rätt så mättande, ta inte för stor bit!

Bilden är lånad från emmaskök.se där även receptet finns, klicka här!

Varmrätt
Ugnsstekt fläskfilé med råstekt potatis. Den ugnsstekta fläskfilén blir saftigare än stekt och passar sig till vilken finare middag som helst, är även en riktig barnfavorit (såvitt jag vet)
Jag tycker dessutom att råstekt potatis känns nyttigare än potatisgratäng, men är minst lika gott!
ef
Bilden lånad från recept.nu klicka här för recept på fläskfilén och här för råstekt potatis.


Efterrätt
Hallonmousse som bryter av middagen med en syrlig sötma ger ett bra avslut på middagen.
Bilden är lånad från matklubben.se där jag hittat receptet. Klicka här för att själv prova det hemma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0