Lite skrock om bröllopstårtan

Tårtan är tydligen en symbol för lycka och fertilitet också, där antalet våningar motsvarar antalet barn som brudparet kommer att få. (Detta hade jag aldrig hört, därför värt att sprida vidare).
Då blir det till att inte ha en mastodont-tårta med 5 våningar då... Trots att jag tycker att det är superfint!

Om du (som brud) hade tänkt göra tårtan själv men är skrockfull så bör du nog tänka om, det sägs nämligen att det innebär otur om bruden själv gör bröllopstårtan.
Personligen tror jag att jag överlåter tårtmakandet till någon som verkligen kan sin sak (och som jag litar på, mer än mig själv!) Man har ju ändå så mycket att stå i under bröllopet.

Å andra sidan så kan man nog spara mycket pengar på att göra en egen tårta!
Som alltid så är det upp till var och en vad man känner att det är värt att lägga pengar på.

(Bilden är lånad från Chokladfabriken)
Trackback
RSS 2.0